- hushållsekonomi för alla - ät gott och spara tid, pengar och miljön -

lördag 5 juli 2014

Du har en plan tills du ändrar den...

Jag hade tänkt att göra en curry på torsken, bl.a. eftersom jag har en paket öppnade papadums, men den här rätten kändes somrigare.
Torsken fick ligga i 1 liter vatten med 1/2 dl salt och 2 rågade matskedar socker i en timme innan stekning. Bacon, kapris och lök frästes till en smakrik topping. Lite blomkål och nypotatis för extra somrighet.

Kontentan av detta är att det är oftast bra att ha en plan tills man bestämmer sig för att ändra den :)
För mig fyller veckoplaneringen funktionen att jag vet vad jag kan göra inte vad jag måste göra. Det gör också att jag får planerat och tänkt igenom fler vegetariska rätter och fiskrätter och får rensat ut bättre i kylskåpet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar